Schuldhulpmaatjes

SchuldHulpMaatje is een initiatief van de kerken in Nederland. Onze vrijwilligers bieden hulp aan mensen die te maken hebben met (dreigende) schulden. Zonder oordelen en snel. Om een vicieuze cirkel van schulden te voorkomen, richten zij zich voor de langere termijn ook op zelfredzaamheid en bewust financieel gedrag. En je mag bij een maatje altijd opnieuw aankloppen voor advies of hulp bij je financiën.

Elke SchuldHulpMaatje locatie werkt volgens de door SchuldHulpMaatje Nederland ontwikkelde aanpak. Dit garandeert:

• Een beproefde effectieve en betrouwbare aanpak
  • Elk SchuldHulpMaatje is deskundig getraind en houdt dit op peil met ons Permanent Educatie Programma
  • Elk maatje beschikt over een Verklaring omtrent Gedrag (VOG)

Onze visie

Schulden los je alleen op door structurele hulp, waarbij mensen leren zelf regie te nemen over hun financiële situatie. Geïnspireerd door het evangelie bieden wij als samenwerkende kerken financiële hulp aan het toenemend aantal mensen met schulden. Op een eigentijdse wijze. Ons uitgangspunt is dat je iemand in moeilijkheden niet in de steek laat. Wij gaan naast mensen met schulden staan. En samen kijken en leren we hoe zij vrij kunnen komen van een (dreigende) schuld. Iedereen die hulp nodig heeft bij financiële problemen, kan rekenen op de steun van onze maatjes. Ongeacht geloof, ras, geaardheid of afkomst.

Voorkomen van schulden is natuurlijk het beste. Daarom geven we ruime aandacht aan vroegsignalering en preventie. Wie de cirkel van schulden doorbreekt of weet te voorkomen is pas echt vrij.

Lokaal

Een lokale organisatie van SchuldHulpMaatje voldoet aan de vijf pijlers die SchuldHulpMaatje Nederland als maatstaf hanteert. Samenwerking van minimaal drie lokale kerken en/of organisaties is daarin de basis. Hiermee bewaren wij onze identiteit en het garandeert een groot netwerk en voldoende draagvlak.

Bent u geïnteresseerd in het project?
Op schuldhulpmaatjes vindt u meer informatie

di 19

19 maart - 09:00
di 19