Geloven Nu

Geloven Nu is niet te vangen in één woord. Het is geen methode of cursus – maar toch steek je er veel van op. Het is geen school – maar toch zijn er veel verschillende groepen met een inleider. En die groepen zijn geen ‘praatgroepen’ – maar toch wordt er gepraat. Bijbelverhalen staan centraal, maar het gaat over het heden.

Laten we het maar niet moeilijker maken dan het is; want eigenlijk zegt de naam alles al. Geloven. Nu. Hoe doe je dat? Hoe sta jij in je geloof? En hoe bevalt je dat? Tijdens de bijeenkomsten van Geloven Nu komen geloofs- en levensvragen aan de orde in een besloten groep. Prachtig uitgegeven boekjes leiden de groep een seizoen lang door bekende en minder bekende bijbelverhalen. Elk jaar verschijnt er een nieuw deel van Geloven Nu. In Nederland en Vlaanderen zijn ruim 120 groepen actief en dat aantal groeit gestaag.

In gesprek

In de bijeenkomsten gaan deelnemers aan de hand van een bijbeltekst in gesprek over zaken die er toe doen in hun leven. Daarmee biedt Geloven Nu een kans om uit de jachtige wereld te stappen en af te dalen naar een ander niveau. Een niveau waarop werkelijke ontmoetingen kunnen plaatsvinden met de ander en daarmee met de Ander. De gesprekken ontstaan aan de hand van de vragen in het boekje, maar kunnen ook een eigen leven gaan leiden. Een goed groepsproces is belangrijker dan alle vragen verplicht doornemen.

Op de website van Adveniat leest u meer over Geloven Nu

di 19

19 maart - 09:00
di 19